Boşanma aşamasında sürecin nasıl yönetildiği çocuğun psikolojisinde belirleyici bir faktördür. Anne babasıyla beraber bir yaşam sürmeye alışan çocuk bir gün bu düzenin bozulacağını aklına getirmeyerek/getirmek istemeyerek hayatına devam etmektedir. Boşanmaya zemin hazırlayan tartışmalara şahit olmadığı sürece çocuk için oldukça şaşırtıcı ve adapte olması güç bir durumdur. Anne babasıyla yaşadığı ev çocuk için en güvenli yerdir. Çocuk için boşanma, bu güvenli yeri tehdit eden ve beraberinde belirsizlikleri getiren bir süreç olarak görünür.
Boşanma süreci özellikle çocuk açısından sağlıklı şekilde yürütülemediği takdirde birtakım duygu ve davranış problemlerine sebep olabilmektedir. Kendisini güvende hissettiği ve asla bozulmayacağına inandığı yapının boşanmayla biteceği düşüncesi üzüntü verici ya da öfkelendiricidir. Çocuğun bu noktada boşanmaya götüren tüm sebeplere ayrıntılarıyla hakim olması da her şey normalmiş gibi yaşamına devam ederken bir anda ebeveynlerinin boşanmasını öğrenmesi de doğru değildir.
Bu noktada çocuk farklı algılara sahip olup yanlış inanışlar geliştirebilmektedir. Örnek olarak boşanmanın sebebi olarak kendisini görebilir. Evden giden ebeveyni suçlama eğiliminde bulunabilir. Bundan sonra sürecin nasıl olacağına dair yeterince bilgilendirilmezse kaygı, güvensizlik ve değersizlik hisleri gelişebilir. Anne ya da babasını artık hangi zaman dilimlerinde görebileceği, varsa kardeşinden ayrılıp ayrılmayacağı, okulunun değişip değişmeyeceği, öğretmenlerinden ve arkadaşlarından ayrılma endişesi, akrabalarından kimselerle artık ilişkisinin devam edip etmeyeceği çocuğun zihnini meşgul edip endişe oluşturabilecek sebeplerdir.
Boşanma sürecinde yukarıda ifade edilen ve çocukta endişe oluşturabilecek sebepler mutlaka netlik kazanmalıdır. Çocuğun boşandıktan sonra hangi ebeveyninde kalacağı ve diğer ebeveynini hangi sıklıkta görebileceği belirtilmelidir. Bununla beraber kardeşlerin farklı ebeveynlerde olması süreci biraz daha zorlaştırabilmektedir. Zira çocuk aynı zamanda kardeşinin yokluğundan ötürü de bir yas sürecine girebilmektedir. Boşanma süreci ya da sonrasında çocukta regresyon (birtakım becerilerinde geriye dönme) gözlemlenebilir. Çoğunlukla sebebi kendisini en güvenli hissettiği ilk yıllarına dönme, anne babasının yine aynı ilgi ve sevgiyle kendisini kucaklamak istemesidir. Bu durumlar iyi okunup gözlemlenmeli ve çocuğun mümkün olduğunca rutini bozulmadan süreç ilerletilmeye çalışılmalıdır. Çocuğun tutum ve davranışlarında belirli bir zaman geçmiş olmasına rağmen problemler görülüyor ise uzman bir psikolog eşliğinde süreci sürdürmek oldukça yararlı olacaktır.